Tracking shows delivered but A2Z claim
the product was successfully delivered to the user as seen in the postal company tracking details, but the customer raised a2z and got refund. This is totally unfair.
Happened a couple of times and amazon is not doing anything in this matter just penalising the sellers for thier mistakes.
Tracking shows delivered but A2Z claim
the product was successfully delivered to the user as seen in the postal company tracking details, but the customer raised a2z and got refund. This is totally unfair.
Happened a couple of times and amazon is not doing anything in this matter just penalising the sellers for thier mistakes.
3 risposte
Seller_2myAWtbI8CVMd
Such a message ( or more strong) is required for these buyers and a police complaint is required that should impro ve these buyers and amazon policies,
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As per the delivery company the product has been delivered to the customer on 26th November. Looks like th customer is making false claims. Kindly reinvestigate and do the needful. Also, in the buyer seller communication, the buyer asked a question and never responded to our response and here he has taken the refund . It is a loss to us and should not be appreciated. As the product was successfully delivered, we will need to open a police complaint as this is a serious matter of fraud. The police will investigate with the buyer about the product as the delivery company confirm they had delivered and may enquire the Amazon about these wrong practices.
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Minerva_Amazon
Hello @Seller_2myAWtbI8CVMd,
This is Minerva from Amazon.
I will translate your post to Italian so that other sellers can understand and participate in the conversation:
il prodotto è stato consegnato con successo all'utente come indicato nei dettagli di tracciamento dell'azienda postale, ma il cliente ha aperto a2z e ha ottenuto il rimborso. Questo è totalmente ingiusto.
È successo un paio di volte e Amazon non sta facendo nulla in merito, solo penalizzando i venditori per i loro errori.
If the AtoZ guarantee was accepted and the customer refunded, it might be that the tracking information was not added on time in the Amazon platform despite the product being delivered in the tracking itself.
Could you share the order IDs of the claims so that I can check?
Best,
Minerva
Ciao @Seller_2myAWtbI8CVMd,
Sono Minerva di Amazon.
Tradurrò il tuo post in italiano in modo che gli altri venditori possano capire e partecipare alla conversazione:
il prodotto è stato consegnato con successo all'utente come indicato nei dettagli di tracciamento dell'azienda postale, ma il cliente ha aperto a2z e ha ottenuto il rimborso. Questo è totalmente ingiusto.
È successo un paio di volte e Amazon non sta facendo nulla in merito, solo penalizzando i venditori per i loro errori.
Se la garanzia AtoZ è stata accettata e il cliente è stato rimborsato, è possibile che le informazioni di tracciamento non siano state aggiunte in tempo sulla piattaforma di Amazon nonostante il prodotto sia stato consegnato nel tracciamento stesso.
Potresti condividere gli ID degli ordini dei reclami in modo che possa controllarli?
A presto,
Minerva